Monday 9 May 2011

Happy Mother's Day even Lewat Sehari


koz kt area umah ada secret recipe baru bukak n aku tau mak aku nih mmg dh lama teringin nk mkn secret, asek menyebut psl kek secret recipe jee dlu. 

Kenapa Secret Recipe? Just nk citecite. semalam ptg after balek keje, mcm bese lah mama amek kt tmpt bus (naik bus lee.. keta xde) hahahahah.. n before tuh tghari text die, "gaji half dh dpt arinih, jom kita makan secret recipe, smlm hari ibu kan. xpayah bwk gebek2 lee (adek2 aku)" n sampai je letak beg dlm keta trus jalan kaki g secret recipe (langkah 2,3 kedai je) n mama tgk menu, "Mahal nyee.. xtau ah nk makan apa" n aku ckp "Makan jee leee, pileeh lee apa2" n last mama piley


 Lasagne & Hot Latte n aku 

Golden Chicken Blue & Ice Lemon Tea.

sambil makan2 kitorg borak2, gossip2, ngumpat2, bebel2, n last makan Kek. Mama swuh bawak balek je kek, aku kata "xnk ah, kang ramay plak yg mengidam (adek2 aku lee)." n lps dh tebentak tuh kitorg balek trus koz dh nk kul 8PM.

n lg msti pelik kan, nape 9 aribulan pon aku dpt gaji lg, nih koz gaji bulan nih lmbt cket dpt... tp xpe, ada hikmah, dpt le aku belanja mak aku makan mahal cket kan. nih kerana aku x wish pon Selamat Hari Ibu ahad arituh. aku bangun2 tdo tgk umah kosong. mana suma org? ptg baru balek, rupanye dorg g putrjaya umah makngah aku... oooo mcm tuh ok lee... mlm tuh plak:

mama : Ainaa. adek2 suma dh wish Happy Mother's day ko je xwish
ainaa : huuummm OK!
mama : xwish pon
ainaa : haa... Happy Mother's Day
mama : XIkhlas tuh. 
ainaa : OK!

Kesimpulannye, bukan aku xingt ke xnk wish ke bg hadiah ke apa... tp aku agak akward kalo nk wish kan apa2 kt mak aku... mcm besday die pon, aku xwish tp balek2 aku belikan kek secret recipe (2thn lps) samalah dr skolah ms Mother's Day aku xwish tp aku balek skolah ada lah aku belikan merepek2 pemadam lah, cawan lah, bunga lah. Kalo nk wish tuh aku rs mcm segan ke pelik ke aku pon xtau. n sampailah ms makan kt secret mana aku wish ke apa2, just ckp "kita makan kt secret resipe koz smlm Hari Ibu" tuh jee... ada rezeki lebey boley le belanja mahal2 cket. tp..... tibe aku balek umah

attiq : Nanti kalo pg secret recipe lgi kita nk ikot
ainaa : xde Maknanye.. Ko nnt aku belanja kedai mamak jee
attiq : =.=
(aku trus masuk bilik mandi)

Itulah wpon lambat sehari kan.. tp ok lah at least adalah something n aku sgt puas hati... Kalo Hari Bapa nnt nmpk nye kenalh aku belanja 1umah makan. tp bukan secret recipe lee.. 6org punye makan teberak aku bayar. (dh lah Gaji Ciput!) hahahahhahahaha

Sebenarnye aku masa sekolah slaloo begaduh dgn mak aku... gadoh mulot lah... (sampai bapak aku rs nk lempang mulot aku) hahahaahah... pastu aku duduk hostel stat 2006, kurang cket gadoh... kalo gadoh pon aku mesti lari balek hostel n x balek weekend pernh dekat 2bulan... n kekadang kitorg pernh xtegor smggu. pastu duk memerli merli (bintat jee hati aku) kalo gadoh mmg gadoh btul, tp kalo baek mmg nk melekat jee koz begossip..(sampai bapak aku pon hangin, koz beborak n die xtau apa yg kitorg ckp) weee....
n kekadang aku rasa mak aku dh sporting abes ah, yelah, hal EX BF aku ke BF aku ke kawan2 aku ke suma die nk tau, die kata 
"Jangan nk sorok2 apa2 dr mama psl relationship ko ke apa" masa zaman kecewa menonggeng aku dlu suma mak aku tau citew. thanx ah.

Tgh tgh makan sedap tuh nk tesedak bila mak aku tya 

mama : Ko bile nk tunang?
ainaa : eh apa tya soklan tuh... entah! tahun depan kot (poyo Confident gila babs)
*XDe maknanye 

& aku xamek gambar pon smlm, tuh suma gmbr google, 1 aku telupa koz lapar kan... n lg mmg aku xpost gmbr family aku kt FB ke or mana2, koz mak aku kata xpayah  letak gmbr family lah, FB tuh hal ko ngn kekawan, even mak aku n adek2 aku pon aku xadd FB. ahahahahhahaha...

Moga2 rezeki aku bertambah murah n Semoga Tuhan Panjangkan umor n Kuatkan Kesihatan Mama saya...
Thanx for Everything. 
with full of <3

Ainaa Afiqah bte Abdul Aziz.

HAPPY MOTHER'S DAY


-ok, sambung keje, start to do Poster Design *pengsan-

No comments:

Post a Comment