Tuesday 10 May 2011

Bus Rapid Rude Lagi!!!


nih nk ctew psl Drebar Bus Rapid lagi.... Ingat x before nih ada entry psl bus rapid juga? Klick utk INGAT! Ok. nih potpet nye.Td pagi aku lambat cket lah koz saket perut kan. then mak aku antar g bus stop, 1st station kt area umah aku so byk lah bus (xrisau kalo telepas 1). then aku kluar keta n kelam kabut nk naek bus ingt bas nk jalan then suddenly drebar bus yg india tuh tempek aku ckp

APASAL?? APASAL??

then aku pon mcm tenganga, koz nmpk ada pompuan india dlm bus tuh jugak ingt dh bley naek. aku pon ckp lah baek2.

EH?? OOO XNAEK LAGI EK?

pastu aku turun dr bus before nk blah tuh aku ckp kt drebar tuh

XPAYAH AH NK TANYA APASAL! APASAL!!

n aku trus duduk kt bus stop, pastu drebar bus tuh jalan depan aku pandang2 slaxxx n senyum2, aku jeling je, masa aku touch kad pon aku xpandang muka die... Dalam hati aku, pikey, dorg nih xley cakap baek2 ke? perlu nk tengking2 penumpang? ko ingat org yg naek bus nih MISKIN n HINA sgt ke koz XBAWAK KETA??!!! kiwak btul!!! xboley ke ckp elok2? "BELUM BOLEY NAEK LAGI" nih tya aku apasal?? Ko ingat aku anak ko adek or kakak ko ke? kita member ke skang??!!

aku prasan drebar bus india nih slalu akan ada pompuan india naek n borak2 dgn die... bini ke awek ke aku pon xtau... pompuan tuh boley naek dlu, tp org laen xboley naek. agaknye tah apa dorg bwat dlm bus gelap2 tuh, pastu aku dtg menyerbu dgn kelam kabut, trus potong stim gaknye. hahahahahha. padan muka ko! pompuan india tuh akan naek, duduk seat blkg drebar n borak2 mcm bus tuh die punye, tejerit2. 

dlm 5min mcm tuh, die panggil org naek bus, ok dlm ati aku, kalo aku touch kad n naek bus n duduk dlm bus td xluak pon kan... xtebakar pon bas tuh.. yg ko kelibut nk tempek2 org nape? sama gak aku naek bus tuh, bukan kalo aku naek 5min kemudian bus tuh jadi EMAS pon!!!!

Semalam, bus rosak kt subang pedana, aku pon naek lah bus laen, kebetulan drebar bus india nih bwk, ok pastu masa naek kan yg aku ckp bini ke awek die tuh, boley plak 2 seat die duduk sorg letak beg die, org ramay nih, aku pon bwat xtau, bediri n ckp aku nk duduk situ, baru lah die beralih n angkat beg die... benci btul aku tgk kaple nih pepagi... 

aku rasa 1 hari aku xboley tahan dgn sikap pemandu bus rapid nih... org kata beza bus rapid dgn metro ialah,

-bus rapid nih bagus, rasa safety dr metro
-metro plak tamak, kalo bley suma kaum die nk sumbat2 dlm bus!!!
-driver metro bwk kekadang laju n bukan wayganegara Msia, mcm bego2 je suma.
-tp bezanye lagi, driver Rapid Rude dr Metro!! 

Nih kata2 bedasarkan kawan2 opis n boss aku yg pernh kena tempek dgn drebar bus rapid.

Bukan suka2 aku nk bwat entry mcm nih, aku stat naek bus dr NOV 2010, byk sgt yg aku tgk n pendam je saket ati.. aku cite2 kt kawan2 jee... srius xley tahan..

No comments:

Post a Comment