Saturday 16 July 2011

Exam PTD 16 July 2011

Exam PTD? ramay tya apa tuh? Peperiksaan Memasuki Pegawai Tadbir dan Diplomatik. Aku ingt lah lps aku dpt result last sem aku apply SPA. 1stly mmg PTD nih bukan pilihan pertama or ke2 aku lah.. pilihan yg hujung2 hya utk mengisi ruang pilihan. then suddenly surat sampai umah, aku mmg dh malas n xnk pegi. tp mama swuh pg jugak... dgn memikirkan 5seksyen exam tuh, haiyakkk!! then involve math plak tuh... Dr 2006 aku tgglkan math. mmg bongap lah rsnye kan... then 2 mggu pon belalu, aku kata xnk pg xnk pg tp aku still search info n print out cth2 soklan... bapak aku kata xyah lah pg kalo xnk, koz aku ckp aku suka keje skang nih... tp y not amek experience je dh tua bley cite kt cucu 'dlu nenek pg penh exm kerajaan...' =D


Pagi kul 650AM dh gerak, sggh beli br8fst dlu, then begerak ke SKOLAH TEKNIK SEPANG. Mama drive aku bantai tdo kt sblh, sampai2 je, parking keta... HALAMAK!!!!!!!!!!! org sblh mulot tekumat kamit hafal, sama juga dgn keta tu.. keta nih!.. suma lah org duk baca2 yg best suma org pakai formal, setahu aku pakai sopan so aku pakai jeans n blouse, aahhh solumber je lah rodah... then pg kantin, aku dtg2 melantak tp org lain duk baca2 n mghafal2.. pergghhh cuak xbrapa cuak ah aku time tuh...

Then bemula lah sesi 1. perghhh soklan die, mmg aku dengan bangganye hentam keromow. hentam ainaa hentam. then sesi 2 plak after 15 min br8. aku cuak lah koz soklan math, n calculator xley pakai dh kena kira mcm zaman tuk nadun dlu... tp naseb baek lh otak aku nih masih boley berfungsi utk mengira2... koz try kt umah, mmg bongap bebal sebebalnye.. tp dlm dewan, eh dpt jwp tp xtau lah btul ke x jwpnnye... hahhaha..
then aku usha akak sebelah, n dpt lah tgk2 jwpn die kejap n compare2 kan tp pelik soklan 50 hgga 60(sesi 1) dua je die itamkan... nape die xhentam kan?? buang ms jee...

Then sampai sesi 3, bc karangan n jwb abcd. ok lah tuh.. tp yg aku bengkek tuh, tgh2 bc aku te dgr2 bunyi mcm org bebisik, aku toleh tepi laaaa AKAK!!! BACA DLM HATI BUKAN KLUAR SUARA.... ganggu btull leee!!!!

then sesi 4 essei.. nih yg malas nih.. dlm kemalasan kemalasan tuh 1page stgh gak aku merepek.. tah paham xtdk lah pemeriksa tuh.. naseb leee... then sama juga sesi 5 essei tp eng punye... apa yg aku tgk dr soklan essei, soklan 3 jwb 1. dr 3 tuh msti akan ada 1 soklan yg mmg safe ah bg can punye, cth td cite psl derma organ n recycling... koz yg laen mmg ctew psl tah apa aku xtau n xbley jwb!! n aku kalo time exam mmg suka tgk2 keliling usha2 line, akak kt sblh nih, aku dh separuh muka surat, die baru siap! siap apa? 
siap rangka isi kt kertas soklan SIAP HIGHLITE!!! tuh xtahan... KAK!!! MS 1 JAM!!! BUKAN 4JAM!!! kelakor jee... 

Hah!! sblm aku masuk dewan tuh, aku lalu lah pass by depan akak2 n makcik2, dorg pandang aku plak. sbb apa? dorg suma baju kurung.. aku? jeans selipar jee.. eh OK APA... KATA SOPAN KAN!!! bukan aku dedah dada pon... wahhahahahah..


Ini lah surat yg mengandungi segala galanye... waaa... tgk lah timing die sampai ptg... Thanks to my mom koz menunggu dr pagi sampai ptg n thanks coz drive me there... & Now 
sgt ngantuk.. 
bajet nk tgk Harry Potter Part 1 yg baru download tp cm xlarat jee.. esk nk bgn pg lg... huhuhuuhuhu


<3

2 comments:

  1. hoho sama la g exam ptd...mcm sonok plak jwp exam hehe

    ReplyDelete
  2. hihihihihi... dh lama tgglkan zaman exam ek... aunie bwt exm kt mana?

    ReplyDelete